De lokroep van de kantoorkrekel

Hoe vaak hoor je niet dat: de klant centraal staat continue de focus ligt op het toevoegen van meerwaarde voortdurend innoveren het doel is veranderingen structureel zijn en dienen te worden geconsolideerd doelmatigheid van de bedrijfsvoering onverminderd actueel blijft betekenisvolle waarden worden geplaatst in meerjarig perspectief Na het typen van deze woorden krijg ik zin mijn mond met zeep te…

Laat je niet gek maken

Er zijn nogal wat dingen waar je je druk om kunt maken. En als je je in die dingen ook maar een beetje verdiept, kom je mensen tegen die zeggen dat er ook echt reden is om je druk te maken. Zo ‘schijnen’ wij in een financiele crisis te zitten (ik zag zojuist weer een…

Attributie

Mijn kat kijkt geconcentreerd naar de dichte huiskamerdeur. Als een standbeeld zit hij daar. Ik vermoed dat hij zijn telekinetische gave aan het uitproberen is. Benieuwd naar hoe lang hij dit volhoudt, kijk ik net zo geconcentreerd naar hem als hij naar de deur. Na een paar minuten word ik ongeduldig. “Beweeg nou!”, denk ik.…

Opzeggen

Onlangs heb ik mijn digitenne (televisie bij de KPN) abonnement opgezegd. Scheelt me € 8,50 in de maand. Daar kun je best veel lolly’s van kopen. Om op te zeggen bij de KPN moet je bellen. Een brief mag niet meer. Past ook wel bij een belbedrijf. Ik denk nog even dat me dat de…