Iets met je haar gedaan?

Ik las in de krant dat in China singles naar de IKEA gaan om te daten. “De sfeer is er ongedwongen en er is airco en gratis koffie.” IKEA zit er een beetje mee in zijn maag, want de singles kopen niets en houden het restaurant bezet.

Je kunt je afvragen waarom ze de IKEA kiezen. Ik denk dat ik het wel weet. IKEA laat je letterlijk wandelen in een nieuw-leven-illusie. Dat heet de showroom. Alles is mogelijk, je hoeft het alleen nog maar te kopen.

Maar nieuwe spullen zijn, hoe leuk ze ook zijn, geen mensen. Je nieuwe stoel duwt welliswaar met een fijne pasvorm tegen je billen, maar jij moet hem opwarmen, betalen, poetsen en bij de vuilnis zetten als ie niet meer in het modebeeld of onder je groter geworden billen past.

Voordat je het weet woon je in een catalogus van niet zelf bedachte objecten en weet alleen Facebook nog wie ‘jij’ bent en je ‘vrienden’ zijn. Hoe dat dan voelt? Kijk eens naar deze prachtige korte film…

PAGINA 23 is de eerste kortfilm die de jonge creatievelingen Jeroen Houben, Tim Arts en Stefan van den Boogaard samen maakten. Het leverde ze, een handvol nominaties, de juryprijs, de montageprijs én de publieksprijs van het 48 Hour Film Project in Utrecht op.

Een bijdrage van Jasper Jobse

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *